Connect with us
Mediakub i Scaniarinken. Foto: David Nilsson Hamne
Mediakub i Scaniarinken. Foto: David Nilsson Hamne

Nyheter

Här är en glad nyhet om förändringar i Scaniarinken

”Det är ett prioriterat arbetsområde”, säger SSK:s marknadschef Magnus Karlsson.

Sedan ombyggnationen av Scaniarinken (Axa Sports Center) har det funnits ett par problem: Man grävde bort en del av ljudkulissen i och med restauranger och stora ”hål” på långsidan i stället för sittplatser som tidigare. Samt arenans två mediakuber vars bildkvalitet har varit bristfällig och bara blir sämre, och mediakubernas teknik och förutsättningar är omoderna.

Men det är bättring på väg.

Om klubben får som den vill kommer man att ha en eller två nya mediakuber på plats under nästa år, och därmed ersätta de nuvarande rödsvarta, enligt uppgifter till Uppdragsport.se.

– Det är ett prioriterat arbetsområde, säger SSK:s marknadschef Magnus Karlsson.

Även utanför isen rustar man för framtiden och en ny mediakub kan innebära nya möjligheter gällande exponering, tekniska lösningar och upplevelser för åskådarna. De nuvarande mediakuberna är dessutom inte i bra skick.

Enligt uppgifter till Uppdragsport.se ser finansieringen ut att komma från externt håll.

Om de två nuvarande mediakuberna ersätts med två nya mindre mediakuber, eller en enda stor, återstår att se.

– Vi tittar på båda alternativen, säger SSK:s marknadschef Magnus Karlsson, som lyfter fram ishallens eventuella begränsningar och prisbilden som två avgörande faktorer i beslutet.

Andreas är skribent på Uppdragsport.se. Arbetar till vardags som journalist. Har säsongskort på K, rad 12, plats 7.

Kommentera artikeln här

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Mer på samma ämne Nyheter