Connect with us

SSK spelar för första gången i landets tredjedivision – HockeyEttan – och anländer mer eller mindre som en klubb i Hockeyallsvenskan/på-gränsen-till-SHL-kostym. I ett nytt blogginlägg på Hockeysverige.se konstaterar Hockeyettan-kännaren Mikael Mjörnberg att SSK “är ett varumärke som på egen hand är större än vad hela Hockeyettan är som helhet”, och skriver vidare:

“Klubben är större än serien man nu ska spela i. Vilket i sig naturligtvis är helt sjukt. Men med traditionen, arenan och populariteten runt om i landet finns det ingenting att snacka om. Klubben må vara vanskött men bär fortfarande upp ett starkt varumärke som är ämnat för så mycket finare divisioner än den man nu har hamnat i.”

I inlägget listar Mjörnberg hockeyettans fem tyngsta varumärken. SSK hamnar, inte helt oväntat, etta och följs sedan av Kiruna, Troja/Ljungby, Huddinge och Kallinge/Ronneby.

Läs inlägget i sin helhet här.

Uppdragsport.se-redaktionen består av ett flertal skribenter.

Kommentera artikeln här

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mer på samma ämne Nyheter